Ofte stillede spørgsmål

Betaling

Hvis du ikke er ejer at et kreditkort, som kan bruges på Fenni.dk, så kan vi behandle din ordre som en bankoverførsel.

Vi foretrækker at modtage ordren pr. mail, så vi sikrer os at alle informationer om navn, leveringsadresse, mail, produkter og størrelser tastes korrekt. Inden du kontakter os, er det vigtigt at du har nogle nøgleinformationer klar, så der ikke er tvivl om, hvilke produkter du ønsker.

Først og fremmest skal vi bruge varenumrene på de varer du ønsker. De står under overskriften på produkterne og starter med ’FP’ efterfulgt af en talrække.

Herefter sender du mailen til fenni@fenni.dk og så vil vi være dig behjælpelig med at lave din ordre med det samme og du modtager en bekræftelse på din mail med registrerings- og kontonummer, hvor totalbeløbet skal indbetales.

Så snart dette står på vores konto, så påbegynder vi behandlingen af ordren med det samme, så den hurtigst muligt kan leveres.

Følgende kort kan bruges:

Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express.

DankortVisaVisa ElektronMastercardMaestroJCBAmerican Express

Levering

Vi kan desværre ikke efterkomme specielle hensyn til leveringen, da det i så fald er os der hæfter for leveringen, hvis ikke den modtages.

Derfor kan vi anbefale Post Danmarks løsning, kaldet Modtagerflex, hvor du som kunde kan orientere dem om, hvor pakken kan stilles såfremt den ikke kan udleveres.

Du kan læse mere om Modtagerflex ved at klikke her.

Er din ordre sendt som pakke med et pakkenummer (Track and Trace), kan du følge pakkens vej fra os til dig. Dette pakkenummer kan du finde i den mail, som du fik ved afsendelsen fra os. På www.postdanmark.dk, kan du indtaste dette nummer og se, hvor pakken er og få den udleveret med, hvis den ligger på posthuset, også selvom du ikke har modtaget din adviseringsseddel fra Post Danmark.

Er din ordre sendt som brev får du intet pakkenummer. Post Danmark leverer indenfor 1-2 hverdage fra vi har afsendt den. Har du ikke modtaget ordren eller en adviseringsseddel (postanmeldelse), kan posthuset være dig behjælpelig, hvis du henvender dig hos dem og spørger efter:

Et brev: Hvis forsendelsen er lille og ikke indeholder store varer.

En pakke: Hvis forsendelsen er for stor til at sende som brev.

I langt de fleste tilfælde er det vores erfaring at posthuset finder din pakke og du vil kunne få den udleveret, mod tilstrækkelig legitimation (pas, kørekort eller lignende).

Er du i tvivl om hvordan din ordre er sendt er du meget velkommen til at kontakte os.

Alle vores ordrer bliver leveret med Post Danmark, og kan de ikke aflevere pakken når de kommer forbi, så vil den automatisk vende retur til dit lokale posthus, hvor den henligger i 7 hverdage. Der vil du blive adviseret om at de har en pakke til dig, som kan afhentes inden for disse 7 hverdage.

Der går typisk 1-2 arbejdsdage, før du har din ordre leveret.

Ja, det kan du godt. Din bestilling kan afhentes i vores fysisk butik i København, Frederikssundsvej 53, 2400 København NV.

Du skal i checkout-fasen af din bestilling på siden markere, at du ønsker at afhente din ordre. Når du har gjort det, får du en bekræftelse på e-mail med yderligere information. Dernæst vil du modtage en ny e-mail, når din ordre er klar til afhentning og når du får den, skal du være velkommen til at lægge vejen forbi os i det angivne tidsrum.

Vi har åbent 10:00 - 18:00 mandag til fredag, og 10:00 - 15:00 lørdag.

Ordre

Vi kan ikke hæve mere på dit kreditkort, end du allerede har tilladt os ved bestillingen af en ordre, men vi vil naturligvis altid være behjælpelige, hvis der er glemt noget eller du gerne vil have mere end du allerede har bestilt.

De muligheder du har for at tilføje varer til en ordre er som følger:

Du kan lave en ny ordre og i dennes kommentarfelt, skrive at denne nye ordre skal sendes sammen med en allerede eksisterende ordre. Så gør vi alt hvad vi kan, for at sende de to ordrer sammen, så snart de begge er klar til afsendelse. Vi vil automatisk sørge for, at der kun betales fragt for den samlede ordre og ikke for dem begge.

Dette gælder dog kun hvis ordren ikke er blevet afsendt i forvejen og ordren ikke allerede er i process til at blive afsendt, hvorfor vi altid anbefaler at du skriver til os på fenni@fenni.dk, for at høre om det kan lade sig gøre, i forhold til din ordrestatus hos os, da vi på forhånd ikke kan garantere noget med mindre vi har undersøgt sagen.

Alternativt, kan du altid vælge at få annulleret din nuværende ordre og lave en ny ordre, hvor du har det hele samlet i stedet for at have det på to fakturaer.

Hvis du vil slette din ordre helt, fjerne et produkt fra ordren eller lignende er det selvfølgelig muligt. Du skal bare skrive til os på fenni@fenni.dk og ordrenummer skal informeres.

Som breve:

Danmark 0,-

Øvrige lande 30,-

Som pakke med omdeling:

Danmark 80,-

Øvrige lande 155,-

Vi trækker aldrig pengene fra din konto før vi kan sende din ordre herfra, hvis du betaler med kreditkort.

I tilfælde, hvor du gør brug af enten et Visa Electron eller et Master Card, laves der automatisk en reservation på dit kort, så vi er sikre på at vi får vores penge når vi kan afsende ordren. Denne reservation er vores og din garanti for, at du får dine varer.

Det er en myte at handel på nettet er forbundet med stor usikkerhed. Fakta er, at risikoen for svindel er minimal, og at den danske lov er opbygget således at du som forbruger står rigtig stærkt og ikke selv skal dække et tab hvis uheldet skulle ske.

Vi anvender Quickpay som vores betalingsgateway. Quickpay er Danmarks 2. største betalingsgateway hvilket er din garanti for høj sikkerhed. Kommunikationen med Quickpay er beskyttet via en 256 bit SSL krypteret forbindelse samt en personlig md5 nøgle. På betallingsdelen kan du faktisk se at http:// i adressefeltet i browseren, ændres til https://secure.quickpay.dk. Derved kan man se, at det er en SSL krypteret forbindelse.

Dette gør, at dine personlige oplysninger ikke kan aflæses eller forfalskes af andre, derved opnår du en sikker handel på nettet. Løsningen er selvfølgelig godkendt af PBS, og er faktisk sikrere end at handle fysisk i en normal butik.

Produkt

Ja.

Alle smykker produkter på Fenni.dk er nikkelfri.

Det er vigtigt, at smykker skal være absolutte nikkelfri.

Mange flere er allergiske overfor nikkel. At bære et nikkel smykke kan være nok til at fremkalde en kraftig allergisk reaktion hos en nikkelallergiker. Brugen af et bruse- eller badarmatur der afgiver nikkel kan ligeledes fremkalde nikkel allergiske reaktioner. De almene symptomer på nikkel allergi er udslæt og andre hudproblemer.

Det kaldes 925 sølv, fordi det indeholder 925 dele sølv per tusind dele.

Det er hverken for hårdt eller for blødt til fremstilling af smykker. For eksempel ville et smykke af 100 % rent sølv være alt for blødt og uholdbart.

Læs mere på Wikipedia.

Retur / ombytning

Har du en vare, som er købt online på Fenni.dk og du ønsker at reklamere over denne inden for de 2 års reklamationsperiode, så er proceduren som følger:

Først og fremmest, så skal du sørge for at vi kan vurdere det givne produkt og derfor skal du sende det til:

Fenni

Frederikssundsvej 53 st th

2400 København NV

Danmark

Mrk. Reklamation

I denne forsendelse skal du skrive, hvad du ønsker at reklamere over, samt dit ordrenummer, så vi kan finde ordren.

Når den er modtaget er der typisk en behandlingstid på 1-2 hverdage, og herefter får du direkte besked om reklamationssagens udfald.

Hos Fenni.dk tilbyder vi 30 dages fuld returret med pengene tilbage.

Ønsker du at bytte produktet til en anden størrelse eller til helt andet produkt, anbefaler vi du sender produktet retur og beder om at få pengene igen. I mellemtiden skal du blot gå ind og bestille det produkt du i stedet ønsker på Fenni.dk. Dette sikre dig en langt hurtigere ekspeditionstid, og du er sikker på at netop det produkt du ønsker ikke når at blive udsolgt.

Hvis du hellere vil vedlægge returporto, og skrive på fakturaen hvad du ønsker at bytte til, er du selvfølgelig meget velkommen til det.

Uanset hvad du vælger, skal du huske at vedlægge fakturaen. Den fik du leveret sammen med ordre, og kan udskrive den hvis du logger ind på din bruger.

Ønsker du pengene retur for din ordre, noterer du blot det på fakturaen og sender ordren retur.

Det er vigtig at pakken eller brevet sendes retur i samme navn, som ordren er bestilt i. Varen skal leveres tilbage i samme stand som ved ankomst. Her tænkes på "price tags" stadig hænger intakt.

Produkterne skal sendes til:

Fenni

Frederikssundsvej 53 st th

2400 København NV

Danmark


Kontakt os

Skulle du have spørgsmål eller feedback, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Vi vil med glæde hjælpe dig!